Telefono gedimas sugadina nuotaiką kiekvienam jo turėtojui. Juk telefone telpa tiek daug šiuolaikinio žmogaus gyvenimo. Sunku be telefono įsivaizduoti savo kasdienybę. Tad norisi, kad jis kuo greičiau vėl sklandžiai veiktų. Labai aktualu, kad telefonas būtų kuo greičiau bei kokybiškai suremontuotas.
Kalbant apie tai, kiek laiko trunka telefonų remontas, laikas gali būti įvairus. Tai priklauso nuo telefono modelio, gedimo rimtumo bei kitų veiksnių. Tai lemia ir remonto kainą. Iš tiesų, yra posakis, kad kuo brangesnis yra telefonas, tuo skaudesnis jo gedimas. Taip pat nustatyta, jog 2 iš 3 išmaniųjų telefonų savininkų per metus patiria bent vieną telefono pažeidimą. Dažniausiai tai būna: įskilęs ar sudužęs ekranas, baterijos veikimo problemos, vandens padaryta žala, su krovimu susijusios problemos, liečiamo ekrano gedimai, vaizdo ar garso sistemos gedimai.
Garantinis telefonų remontas
Tai yra pagal gamintojo garantiją mobiliesiems telefonams bei planšetiniams kompiuteriams atliekamas gedimų šalinimas, techninė priežiūra, kuri yra nemokama. Įrenginio garantinis laikotarpis dažniausiai – 2 metai.
Tiesą sakant, žmonės vis dar turi nepakankamai žinių dėl garantinio remonto, nežino savo teisių, todėl neretai išleidžia savo pinigus telefono taisymo darbams, kuriuos galėjo gauti nemokamai. Taigi, kaip elgtis, jeigu sugedo telefonas, kuriam dar galioja gamintojo garantija?
Visų pirma, telefoną reikia pristatyti į tą vietą, kur jį pirkote. Pardavėjas užregistruos gedimą ir telefonas bus išsiųstas į autorizuotą servisą remontui. Būtina turėti telefono garantinį taloną, telefono įsigijimo sutartį ar kitą tai patvirtinantį dokumentą.
Gamintojas įsipareigoja padengti išlaidas, susijusias su gamybiniais telefono trūkumais, telefono dalių trūkumais, nesklandžiu veikimu, kurį lemia gamybinis brokas.
Jei turite dvejų metų garantiją ir per tą laiką jūsų išmaniajame telefone atsiranda gedimas, gamintojas jį ištaisys, nebent būtų nuspręsta kad jis atsirado dėl jūsų kaltės (netinkamo telefono naudojimo ir pan.).
Kokiais atvejais negalioja garantinis remontas?
Turėkite galvoje, kad net ir garantiniu laikotarpiu už telefono taisymą jums gali tekti susimokėti. Yra sąrašas sąlygų, kada neatliekamas telefono garantinis taisymas:
- Jeigu gedimą sukėlė netinkamos vartotojo elgesys;
- Jei gedimo priežastis yra savaiminio elementų susidėvėjimas;
- Jeigu gedimą sukėlė įvairios virusinės programos;
- Jį sukėlė netinkamos eksploatavimo sąlygos;
- Jeigu gedimas atsirado dėl veiksnių, kurie nepriklauso nuo gamintojo (pavyzdžiui, telefonas sugedo dėl žaibo, trumpo jungimo);
- Jeigu pažeistas serijinio numerio lipdukas ir pan.
Papildomi mokesčiai ir pirkėjo teisės
Jums gali tekti apmokėti pašto išlaidas. Nors kai kurios kompanijos tuo pasirūpina, tačiau tikrai ne visos.
Jeigu bus nustatyta, jog telefono gedimas atsirado dėl jūsų kaltės ir tai nėra gamybinis defektas, tuomet jums bus pateiktas pasiūlymas dėl remonto, už kurį turėsite sumokėti patys. Jei sutiksite, jūsų telefonas bus taisomas ir vėliau atsiunčiamas į pristatymo vietą, iš kurios jį atsiimsite.
Ekspertai pataria atidžiai perskaityti telefono pirkimo sutarties sąlygas ir išsiaiškinti, kas jums priklauso, ko galite reikalauti. Tai reikėtų padaryti ne tuomet, kai sutartis jau sudaryta ir nieko negalite pakeisti, o tuomet, kai sudarote sutartį. t.y. telefono pirkimo metu. Verta paminėti, jog kai kurie gamintojai siūlo specialias akcijas, nemokamus telefono priedus (pavyzdžiui, ausines), kad tik pasirinktumėte juos. Neapsigaukite ir nesusigundykite iš pirmo žvilgsnio patraukliais pasiūlymais.
Jeigu nusipirkę išmanųjį telefoną pastebėjote kokį nors jo defektą, nelaukite nei dienos ir iš karto jį pristatykite į pirkimo vietą. Kuo greičiau tai padarysite, tuo geriau.